dinsdag 18 februari 2014

Buiten bloeien de Sneeuwklokjes en binnen bloeit de Kamerlinde.


Dit jaar hebben we voor het eerst sneeuwklokjes in de tuin. En dat komt omdat ik altijd vergat de bolletjes, in het najaar, te planten. Ook dit jaar dreigde dat weer te gebeuren. Eind december kwam ik ze tegen en gelukkig hebben we weinig of geen vorst gehad. En was de grond niet te hard om ze alsnog te poten. Met dit als resultaat.


En binnen bloeit de kamerlinde. Ik heb twee hele grote, waarvan er één bloeit. Ook met de kamerlinde heb ik in het verleden niet veel geluk gehad. Ze werden niet erg oud. Gele bladeren, die afvielen waardoor je zo'n kale steel kreeg met een kruin van bladeren bovenin. Maar nu dus zelfs twee! De ene is een stek van de andere. 
Ik vermoed dat ik nu in een huis woon met goed 'lindenlicht'. Of zou ik ze tegenwoordig beter verzorgen?


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Visit Berta Drost's profile on Pinterest.