zondag 16 februari 2014

Zondag, WasDag!

We hebben lang niet zoveel was meer als toen de kinderen allemaal nog thuis woonden. En met een paar wasjes op zondag is het weer klaar. Nu is het zo dat ik sinds mei geen wasmiddel meer heb gekocht, maar ik maak mijn eigen wasmiddel. Ik kreeg het recept van een Belgische vriendin.

  5 liter kokend water
80 gram geraspte zeep 
80 gram soda




Het liefst gebruik ik de biologische zeep van Marius Fabre, die al sinds 1900 zeep maakt. Deze is oa. te koop bij Dille & Kamille. Is wel wat duurder maar niet te vergelijken met de flessen wasmiddel die ik voor die tijd kocht. Maar je kunt natuurlijk ook een stuk Sunlight zeep gebruiken. 
Verder wast het net zo schoon als chemische wasmiddelen. Wat ik daarmee niet schoon kreeg, krijg ik nu ook niet schoon. 



11 opmerkingen:

  1. Krijg bijna zin om te gaan wassen ;-) Ik moet ook weer nieuwe maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oooh !!! Het reageren lukt nu Maureen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jaaa ik heb nu meer keuzemogelijkheden!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Als ik daarmee ga wassen ga ik dan ook van die mooie foto's maken?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb ook sinds juni vorig jaar geen wasmiddel meer gekocht, ik gebruik Marseille zeep, werkt ook perfect.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, die gebruik ik ook wel (ligt op de rasp). Die van Marius Fabre is wat zachter en raspt dus iets makkelijker.

      Verwijderen

Visit Berta Drost's profile on Pinterest.