vrijdag 18 april 2014

Een dagje op de Tuin.


Van de sla-plantjes (Romana sla) die ik in een leeg melkpak gezaaid heb, heb ik er hier vijf in een groter potje gezet om sterk genoeg te worden om in de volle grond te zetten. Als ik dat doe moet ik ze beschermen tegen de slakken want die schijnen er dol op te zijn. Ik ga dat doen dmv eierschalen omdat slakken het niet lekker vinden om over de scherpe eierschalen te kruipen. Ik ben al druk aan het verzamelen er staat een stinkende bak (als je het deksel er vanaf haalt) in het gootsteenkastje. 
Ik ben benieuwd. 
En wordt vervolgt. 
Als je nog wat slaplantjes wilt hebben, laat dan even weten en kom langs op de Bongerd, Kadoelenpad in Amsterdan Noord. 
Want ik heb er nog wel 100 !!!




Dit is de kraamkamer waar de sla-plantjes verder gaan groeien samen met de Radijs, Artisjok, Kapucijners en een stukje Bleekselderij die we al opgegeten hadden maar nu weer helemaal opnieuw begint. Ook staat er een potje Marokkaanse Munt wortel te schieten. Deze komt niet rechtstreeks in de tuin maar in een pot omdat het nogal een woekeraar is. Hier bij huis heb ik een grote cementbak vol. Op de tuin kan ik er mooi thee van zetten.




Ook de Druif begint uit te lopen. Ik hoop dat in de zomer de pergola mooi begroeid zal zijn. Vruchten zijn een mooie bijkomstigheid.




Een verlaat Narcisje.




En ook de Ridderspoor bloeit!





2 opmerkingen:

  1. Als ik terug ben van vakantie kom ik ook weer even buurten op je tuin, als je dan nog sla plantjes hebt, wil ik er ook wel een paar.

    BeantwoordenVerwijderen

Visit Berta Drost's profile on Pinterest.