dinsdag 29 april 2014

Nieuwe Aanwinsten.

Vandaag kwam Jolanda van Keukenzusters op de koffie en voor een bezoekje aan de Tuin. Toen we op de tuin waren kwam ook Elaine om de beloofde slaplantjes op te halen voor haar moestuintje.
Elaine had ook nog wat potten op haar terras te vullen en zijn we gezellig met z'n drieeën naar twee tuincentra/kwekers ten noorden van Amsterdam gereden. Van die leuke zelfstandige, niet aangesloten bij een keten. Veel goedkoper en beter spul! De eerste heb ik ooit getipt gekregen van mijn heel schuin-tegenover-wonende buurvrouw gekregen Ofman. Jammer genoeg beginnen ze wat 'gelikter' te worden. Ik bedoel daarmee de planten zijn groter en in bloei. Een paar jaar geleden kocht je voor een paar centen een sprietje, die dan uitgroeide tot een prachtige plant. Maar ja, ze zullen wel met de tijd mee moeten gaan. En het is nog steeds leuk daar te zijn.

Jolanda Keukenzuster met haar beukenhaag.





Het tweede adres is Arnold Koen bij de Os in ZuidOostBeemster. Heb ik geen foto van en zij hebben geen website. Maar druk is het er wel !




Daar heb ik gekocht:

Afrikaantjes 
OostIndischeKers
Eikenbladsla
Rode basilicum

en

voor de slakken ...

Chinese Kool !!!

(voor meer informatie zie Maarten's Moestuin )


En toen ik thuiskwam lag er nog een verwachte verassing in de brievenbus



Bijzondere zaden die ik besteld had bij De Nieuwe Tuin :

Citrusafrikaantjes
Regenboog Snijbiet
en
Romanoboontjes





5 opmerkingen:

  1. Chinese kool tegen de slakken! Ga ik onthouden!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben erg nieuwsgierig naar de regenboog snijbiet!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie kleurtjes! Ik heb ook ieder jaar regenboogsnijbiet. Het is zo mooi op te zien. En de gekleurde boontje ook, gele boterboontjes en paarse boontjes. Heb je ook borlotti boontje? De zal je ook prachtig vinden! En natuurlijk ook lekker, dat vergeet ik bijna ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Visit Berta Drost's profile on Pinterest.