zondag 18 mei 2014

Pottenpersje.

De afgelopen weken ben ik opzoek geweest naar een pottenpersje. Ik heb namelijk ondervonden dat het heel prettig is om thuis te zaaien in een potje wat je in kunt graven als het plantje daar aan toe is. In plastic, en helemaal in stenen potjes, gebeurd het nogal eens dat je de tere worteltjes beschadigen als je het plantje eruit wilt halen.
Nu kun je die potjes kant en klaar kopen, maar ik vind ze nogal prijzig. Vandaar mijn zoektocht naar een pottenpersje. Ik heb ze gevonden, maar vond het niks. Een plastic ding met een veertje.
En je zult het niet geloven. Gisteren kwam ik thuis en op de tafel stond een pakje geadresseerd aan Dorothea Bauwer, mijn FV-alterego van een aantal jaren geleden. Zij verjaarde namelijk afgelopen week. En in het pakje zat ....






Een prachtig houten pottenpersje !!!


Gekregen van Bianca en Robert, FV-vrienden van toen. Zo lief !
Ondertussen kennen we elkaar ook in het echte leven. En 'boeren' we ook alledrie in het echt! 




Vanmiddag ben ik er gelijk mee aan de slag gegaan !



En ondertussen in de kraamkamer ...



Romano-boontjes, Heilige-boontjes, Citrusafrikaantjes, Bietjes met wit rode cirkels 
en de Pastinaak die nog op zich laat wachten.




3 opmerkingen:

  1. Wauw Bert, wat een fantastisch lief cadeau. En meteen begonnen, ziet er proffesioneel uit zeg. Ik kom een keer bij je in de leer.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Sorry door de autocorrectie schrijft hij Bert ipv Berta*

    BeantwoordenVerwijderen

Visit Berta Drost's profile on Pinterest.